Thursday, May 6, 2010

KESELAMATAN SAUJANA IMPIAN impian setia

CUBA TEKA YANG MANA SATU GUARD IMPIAN SETIA





Sejak bermula Perkhidmatan Keselamatan dibawah Pengurusan Abd Aziz Kassim Pada 1 hb Jan 2010.Alhamdullilah saya tak dengar langsung kes pecah rumah.
Pencapaian yang sangat positif dan cermerlang ini walaubagaimanapun menimbulkan bebrapa masallah lain.
Ini resam manusia selesai problem ini datang problem itu.
Its rainbow of life:




Problem memang problem jalan nak keluar rumah paling dekat ditutup kena jalan ikut belakang . Korban Tapi janji rumah selamat Kes terakhir penyamun letak pisau kat tengkuk orang gaji "THIS IS SERIOUS"

Well side effect timbul, Ada yang mula mengamuk the so call Uztaz belakang rumah.
Pagi pagi buta datang kerumah bawa security guard menyerang rumah gua.
Depan gate cakap kuat kuat supaya cik gu cik gu kat madrasah dia dengor dia dont agree to the arrangment made.
Naya aje Haji Kaki klonsot ni kena maki dengan gua lepas dia melalak
gua bagi cyan dulu
lepas tu Gua belasah " Hei bodoh saya tak duduk dalam Jawatankuasa .
Awak ada pada meeting semalam saya tak ada awak dan Jawatankuasa lain yang laksanakan memang saya yang bagi cadangan itu tapi .....awak tunggu saya turun " jerit saya dari verandah saya , saya turun Hj Klonsot dah belah.

Saya ceritakan hal ini ke Aziz kassim , dia jawab dia sudah maklum hal itu Hj klonsot dah silap dia ingat awak yang arahkan .


Kes Kedua

Alkisahnya Moktar Jiran satu barisan
Minta gate tak payah tutup waktu ahad dan cuti umum menyusahkan dia pusing ikut jauh .Ia sampaikan bantahan dia 3 kali dekat guard pakistan , Guard Pakistan cabar dia pulak kalau tak stuju pecah lah kunci, member angin pecahkan kunci.
AJK Persatuan Penduduk macam kena api bakar hangat ,serang rumah Mokhtar ,11 orang datang (gua dengar gua tak ada kat situ jadi betul cerita yang dengar betullah tak betul sorry aje le) tengki menengking depan rumah tiada kompromi tak settle pun masing masing tak puas hati tapi lalu begitu sahaja .Mokhtar petang bagi tahu gua
macam ni ke AJK datang rumah orang serang marah marah maki hamum kata Kata kesat " Melayu babi " "melayu tak guna " tapi gua cool gua nak tenguk reaction diorang , Rasanya dah jadi Kumpulan samseng bukan Persatuan Penduduk keluh Yus jiran lagi satu

Malam gua lalu kat kumpulan Mafia kampong ,cheif mafia dan assitance nya takda cuma commitee mafia lain berkumpul, Gua tanya apa hal kecuh ni Tapi asas nya tak dapat feedback yang baik , Gua cuma cakap " kan eluk satu dua orang sahaja jumpa bincang baik baik Jiran apa yang nak gaduh gaduh

Alkisahnya Mokhtar minta gate dibuka waktu ahad dan cuti umum tak payah tutup menyusahkan dia sampaikan bantahan dia 3 kali dekat guard pakistan , Guard Pakistan cabar dia pulak kalau tak stuju pecah lah kunci , member angin pecah kunci

Kes Ketiga

Dengar nya jadi kes Polis , Satu Jiran sudah belasah Jirannya 2 3 liang penumbuk kereta kena tendang . Jiran yang belasah mangsanya ni dibacking oleh Kumpulan mafia Penduduk catalystnya Haji Klonsot kata nya dia mula langkah ajak bincang dulu. Polis report katnya mangsa caj persatuan pendduk belash dia .




Jawatankuasa Penduduk Impian Setia yang saya sendiri pun tak tahu nak panggil pertubohan apa mula mula di panggil Rukun Tetagga lepas tu Persatuan Penduduk yang musykilnya register Ke. Tapi yang penting niat, rasanya niat ikhlas nak jaga Taman supaya sejahtera dan aman damai .Tak apa le tapi dengor dengornya semua dah letak Jawatan baru baru ni akibat dari selesi faham sesama sendiri banjir air masuk ke rumah baru baru ini

Selepsa Sembahyang Jumaat tadi saya sempat berbicang dengan Aziz Kassim " Betul kah apa yang sya dengar ni Aziz " Jawab Aziz Kes Banjir jadi penyebab aje memang dah masallah lepas kes Polis tu . Habis itu sekarang Keselamatan atas kamu semua le Gini le Aziz tuboh adhoc commitee bila perlu nanti walaubagaimanapun Jalankan amanah kamu

No comments:

Post a Comment